arrow-right2checkchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-thin-downchevron-thin-leftchevron-thin-rightchevron-thin-upchevron-upcancel
Home » Blog » Mariska van der Velde » Column 2: Interieurstylist aan het werk (1)

Column 2: Interieurstylist aan het werk (1)

Wellicht denken mensen vaak: ,,Een meubelwinkel koopt gewoon wat meubels in en doet zijn best om het aan mij te verkopen”. Maar zo vanzelfsprekend is het niet. Als winkelstyliste is het mijn vak om van winkelen een beleving te maken.

De consument is tegenwoordig niet zo hebberig meer. We shoppen wat af op internet, lekker snel en, als je weet wat je wilt, makkelijk. Maar naar de winkel toe gaan, doen we niet zo snel meer. Terwijl daar de beleving en het gevoel bij een product sterker is.

Bij het máken van een goede meubelshowroom, daar waar je het juiste gevoel bij een gewenst product moet krijgen, komt heel wat vakmanschap kijken. De vertegenwoordiger van het meubelmerk weet wat de algemene klant voor model meubels kiest, de ondernemer kent zijn eigen doelgroep. Zo wordt de collectie samengesteld. En ik? Ik geef de showroom dat smeuïge sausje zodat, of jij nu uit Groningen of Zeeland komt, jij hebberig wordt! ( eigenlijk wel heel direct gezegd, vriendelijker is natuurlijk: zodat jij je thuis voelt in de sfeer en beleving van de winkel en het juiste product vind voor in je eigen huis)

Vóór die tijd is er in de plattegrond al heel wat geschoven, modelletje erin , modelletje eruit, toch een ander kleurtje maar dan ook een ander vloerkleed, sfeerverlichting en behang erbij. Hoe moet de route lopen door de winkel? Krijgt de klant wel voldoende informatie en inspiratie? En last but not least: de medewerkers worden getraind om de klant vakkundig te kunnen bedienen. Altijd fijn! De mens achter het werk! Als die z’n vak niet verstaat raak jij geïrriteerd. Terwijl je die service helemaal níet hebt als je lekker aan het webshoppen bent. Vreemd toch eigenlijk?

Het komende half jaar werk ik veel samen met een super team van het meubelmerk Musterring. Dit voor de inrichting van zo’n 5 nieuwe showrooms voor 5 nieuwe dealers in ons land. Helemaal te gek! Want het gaat immers niet zo heel erg geweldig met de economie. Maar deze ondernemers hebben door, zoals ik al eerder schreef, dat je moet investeren en je goed presenteren! Eén van de middelen om succes te behalen. Zo laten zij zien wie zij zijn en weten wij als consument wat zij te bieden hebben. (wordt vervolgt: hoe, wat waar? Beleving door styling)

Zeg wat je doet

Doe wat je zegt

je krijgt graag wat je geeft

zodat iedereen het voordeel heeft

Mariska van der Velde Interieur- en winkelstyliste


Reageer

Lees ook:

Column 4: Oktober Woonmaand >
Column 3: Interieurstylist aan het werk (2) >
Column 1: Op bezoek bij de Floriade 2012 >

Terug naar overzicht >>