arrow-right2checkchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-thin-downchevron-thin-leftchevron-thin-rightchevron-thin-upchevron-upcancel
Home » Algemeen » Tips voor een nette en overzichtelijke werkplek

Tips voor een nette en overzichtelijke werkplek

Een opgeruimde werkplek verhoogt je prestatievermogen. Je kunt je beter concentreren én belangrijke spullen sneller terugvinden. Dit is zowel handig in een studiekamer als in je thuiskantoor. Werk je (weer) in een kantoorpand met meerdere mensen? Dan kan een nette werkplek ook een hoop irritatie bij collega’s voorkomen. Ook je baas zal tevreden zijn als hij of zij langs een perfect georganiseerd bureau loopt. Er zijn dus alleen maar voordelen! Lees de onderstaande tips en ga er meteen mee aan de slag.

Tip 1. Creëer genoeg opbergruimte

Het aller belangrijkste voor een nette werkplek is dat je genoeg opbergruimte hebt. Met één smalle lade onder het bureau gaat het niet lukken. Je moet er minimaal een groot ladeblok bij hebben. Eventueel met een extra kast, wandplanken of een opbergsysteem op je bureau. Verdeel vervolgens al deze opbergruimtes in kleinere vakken met bakjes of tussenschotten. Hierdoor kun je optimaal gebruik van maken van elke lade en iedere plank.

Tip 2. Geef spullen een vaste plek

De volgende stap is om zo veel mogelijk spullen een vaste plek te geven. Probeer voor jezelf een logische indeling te maken van de lades en kasten. Het is uiteindelijk de bedoeling dat je direct weet waar bepaalde items liggen. Ook is het door een vast systeem veel eenvoudiger om je werkplek op te ruimen.

Tip 3. Sluit een inkt abonnement af

Vooral als je thuis werkt is het belangrijk om spullen op voorraad te hebben. Denk aan papier, mappen en inkt. Maar als je hier te veel van inslaat, blijft er geen opbergruimte meer over. Wij hebben een handige tip voor mensen die veel printen, nooit zonder inkt willen zitten en tegelijkertijd geen grote voorraad in huis willen opbergen: sluit een printabonnement af! Dit is een maandelijks opzegbaar plan waarbij er altijd op het juiste moment inkt bij je thuisbezorgd wordt. Jouw printer stuurt een seintje zodra de inkt op dreigt te raken. Vervolgens wordt er automatisch een geschikte cartridge besteld en voor je verzonden. Op deze manier kun je zelfs een hoop kosten besparen. Super handig!

Tip 4. Werk kabels netjes weg

Een werkplek ziet er meteen overzichtelijker uit als alle kabels netjes zijn weggewerkt. Dit kan heel eenvoudig met een tie-wrap, ijzertje of speciale kabel clips. Je kunt eventueel ook een lelijk stekkerblok wegwerken.

Tip 5. Ruim iedere dag je spullen op

Ruim aan het einde van je werkdag altijd alle spullen op. Ook als je daar eigenlijk geen zin in hebt. Dan kun je de volgende ochtend weer heerlijk beginnen met een leeg en overzichtelijk bureau.


Reageer

Lees ook:

Ontdek de wereld van marmeren keukens >
Neem deze trends mee in het ontwerp van je nieuwe badkamer >
Tips om meer opbergruimte te krijgen in huis >
Tips bij het kopen van een nieuwe bank >
Ontdek de voordelen van draadloze verlichting >
5 toekomstbestendige keuzes voor je woning >
Hoe technologie de wereld van interieurontwerp verandert >
Inspiratie voor een functioneel en stijlvol bureau >
De beste keukenindelingen voor elk type woning >
Hoe creëer je een sfeervolle entree in huis? >
Maak je tuin compleet met een leuk tuinhuisje >
De opkomst van de aluminium veranda >
Deze 5 woonaccessoires moet je in huis hebben! >
Upgrade je huis met deze 5 tips >
Cluttercore in je slaapkamer? Misschien wel iets voor jou! >

Terug naar overzicht >>